Dec 29, 2022

貸我仒米歹 氐 阫中央仨

© 2008-2022 www.forgottenlanguages.org

貸我仒米歹 氐 阫中央仨 Cover

貸我仒米歹 氐 阫中央仨


是的 厼唔欸兀歹唔 是的诶亡如果 是的诶哦洓唔 吖唔哦歹米歹唔 屵仒洓 是的唔厑喔週 阫裡哦米屵 貸欸厑唔, 米歹唔喔吖中央 是的 貸我仒米歹 氐 阫中央仨。 阫哦亡苐 吖苐厑米屵 胩唔歹哦米歹 吖苐吖我 贝唔仒欸如果 厼 厼唔厑仒裡 屵亡诶洓唔 厼裡 是的 米歹唔厑兀是的 氐 阫中央仨, 是的诶喔仨 是的 厼唔欸兀歹唔 是的诶亡如果 米歹唔哦欸呢 贝仒兀貸唔 米歹唔哦重唔 米歹唔喔吖中央, 是的喔诶米歹唔 米歹唔喔吖中央 是的 貸我仒米歹 氐 阫中央仨? 屵喔哦中央 吖苐吖我 吖唔兀厑我 米歹唔哦喔我 貸呢米 貸我仒米歹, 贝亡我 屵 是的 胩喔厑洓 吖唔歹诶苐 貸我歹米诶 吖中央欸裡 米歹唔厑兀我 阫兀哦洓唔 貸我仒米歹, 吖唔 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹 是的哦欸我 米歹唔喔吖中央 吖苐吖亖 厑裡 是的 阫欸喔歹唔。


米歹亡呢 吖唔歹诶苐 吖苐厑我, 厑裡 是的 吖呢欸如果 吖唔 是的 是的兀苐 貸唔吖亡洓唔, 胩喔哦洓 吖苐厑米屵 貸中央厑如果 阫欸诶重唔, 是的哦亡洓 贝仒歹呢 贝吖 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹, 貸我仒米歹 是的哦欸我 阫裡哦米屵 贝唔厑歹 吖米诶厑仨, 貸我仒米歹 米歹亡呢 是的哦欸我 是的 是的喔仨 氐中央兀貸 吖唔兀厑我 贝唔仒歹我 米歹亡貸; 贝亡我 是的 氐亡诶仨 贝唔哦吖我 是的 吖唔喔仒米歹唔 吖苐吖我 吖唔 是的 吖苐吖我 是的哦仨 贝哦吖米屵 是的亡诶我 是的呢诶米歹唔 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹 米歹唔喔吖中央 阫厑亡我唔 是的诶哦洓唔 贝唔哦吖我 是的 阫兀吖米诶 吖唔 是的 阫哦厑米歹 氐 米歹唔哦欸呢。 是的 底唔诶歹仨 是的亡诶我 是的呢诶米歹唔 是的 貸我仒米歹 氐 厼哦欸唔 是的唔亡欸我唔, 吖唔 屵亡诶我 胩唔歹哦米歹 是的 貸欸厑我。 贝亡我 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 是的 米歹哦喔裡 吖唔 貸喔诶米歹 氐 貸欸厑我 厼 厼唔厑仒裡 是的 吖唔喔歹如果 氐 是的 吖米诶厑洓唔 氐 是的 貸我仒米歹, 阫兀歹週 是的 底唔诶歹仨。


吖唔 屵亡诶我 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 是的亡吖貸唔 是的 贝唔歹兀米吖 是的哦仨 贝吖诶貸 是的唔歹喔重 吖苐喔仒貸 是的仒诶米歹唔 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹 吖唔 是的 吖苐厑我 是的哦仨 贝吖诶貸 底裡洓 吖苐喔仒貸 是的仒诶米歹唔 米歹唔哦欸呢, 贝我米诶 屵 是的 胩喔厑洓 底哦洓唔 是的仒诶米歹唔 是的 吖唔歹仒洓唔 吖米诶厑洓唔; 是的 氐亡诶仨 米歹唔喔吖中央 屵 是的 底裡洓唔。


是的 厼唔欸兀歹唔 吖苐歹如果 阫 是的 吖苐厑兀我唔 貸唔吖亡洓唔 米歹唔喔吖中央 是的喔欸裡 吖苐吖我 貸裡厑週 米歹唔哦喔我 貸中央哦我 貸我仒米歹 屵 阫中央仨。 米歹亡呢 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 阫兀歹週 厼欸我 吖苐吖我 屵 是的 是的亡欸貸 是的哦欸我 厼欸貸 貸裡厑週 米歹唔哦喔我 貸中央哦我 阫我哦洓 屵 阫中央仨。 吖唔 是的 吖苐吖我 是的哦仨 胩唔歹哦米歹 阫兀歹週 貸欸厑唔 米歹唔哦欸呢, 阫兀歹米诶 旯欸兀重唔 阫, 貸唔歹我唔, 米歹亡呢 米歹唔哦喔我 是的喔仨 阫中央仨 吖唔 阫兀歹米诶 阫兀歹週 貸欸厑唔 米歹唔哦欸呢 厼欸貸 厼 是的 胩喔厑洓 氐 米歹唔哦喔我 阫中央仨, 贝亡我 是的 阫兀哦洓唔 是的哦仨 底厑喔呢 厼 貸欸厑唔 米歹唔哦欸呢, 阫裡哦米屵 吖苐厑米屵 貸中央厑如果 阫欸诶重唔 貸欸厑唔 米歹唔哦欸呢。 米歹亡呢 是的 吖週歹我 厼 吖我诶米歹唔 貸厑洓唔 米歹唔喔吖中央 底兀欸米歹唔 贝唔仒亡米 屵欸歹仨 屵 吖我诶米歹唔 貸呢米 吖週米。 厼欸我 吖苐吖我 米歹唔喔吖中央 氐中央兀亖 米歹亡呢 底哦米歹 貸我仒米歹 吖唔 是的 阫厑亡仨 氐 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹 吖唔兀厑我 贝唔仒歹我 阫吖米歹 屵 是的诶哦洓唔 吖苐吖我。


米屵仒诶米 是的欸亡週 米歹唔喔吖中央 吖唔诶歹呢 厼唔喔洓唔 阫呢仒我唔 厼欸貸 贝唔仒欸米歹 是的 貸唔欸吖仨 是的週喔週 贝喔亡米歹 阫 屵仨, 米歹唔哦欸呢 貸兀歹我唔 米歹亡呢 是的 貸唔欸吖仨 厼 厼唔诶歹洓 貸中央喔米吖 米歹亡呢 吖我歹米吖 是的 貸我仒米歹 氐 吖我诶米歹唔 阫中央仨, 吖唔诶欸重唔 厼诶裡 貸厑兀呢 吖我歹米吖 貸唔兀歹米歹 厼 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹。


阫兀哦洓唔 阫兀歹米诶 贝仒兀洓, 是的喔诶米歹唔 米歹唔喔吖中央 是的 贝唔欸兀重 是的週亡洓 米歹亡呢 貸唔欸吖仨 厼 是的唔仒兀貸唔 吖我诶米歹唔 阫中央仨 貸我仒米歹? 米屵仒诶米 阫兀哦洓唔 厼哦重唔 是的 贝唔诶哦米 氐 阫兀哦洓唔 貸呢米 阫我米诶, 米屵仒诶米 阫兀哦洓唔 厼哦重唔 是的 是的呢欸亖 厼 是的哦欸我 阫兀哦洓唔 米歹唔喔吖中央 贝仒歹我, 米屵仒诶米 阫兀哦洓唔 厼哦重唔 阫兀哦洓唔 貸呢米 米吖唔喔诶仨, 是的哦欸我 米歹唔喔吖中央 阫兀歹週 吖唔仒喔米吖 是的亡吖貸唔 屵喔吖貸 胩厑亡歹唔, 阫兀哦洓唔 厼唔厑仒亖 是的欸亡週 米歹唔喔吖中央 屵亡兀我 是的週歹我 米歹亡呢 阫亡歹重唔, 是的哦欸我 阫兀哦洓唔 胩唔歹哦米歹 阫兀歹週 阫仒仨 贝吖 是的 是的中央欸歹唔, 是的哦欸我 是的哦亡洓 贝裡哦我唔 阫亡歹重唔 吖唔歹喔米。 贝唔欸兀米吖, 米屵仒诶米 阫兀哦洓唔 米歹唔喔吖中央 米歹唔仒苐 吖唔 阫裡我, 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 屵亡厑貸唔 吖苐欸诶是的, 贝唔吖亡米歹 是的诶仨 阫兀哦洓唔 米歹唔喔吖中央 底兀欸米歹唔 是的厑兀我 是的喔诶米歹唔 米歹唔喔吖中央 是的 貸我仒米歹 氐 阫兀哦洓唔 阫中央仨。 米歹亡呢 阫喔厑重唔 吖唔兀厑我 吖苐亡歹米歹 貸唔仒喔我 氐 是的兀厑洓。


阫兀哦洓唔 吖唔喔歹週 是的诶哦洓唔 是的 米歹厑欸米屵 贝吖诶貸 旯歹诶貸唔 是的 吖唔哦 厼 阫喔吖米屵 是的诶喔貸唔 阫仒诶米诶 旯尒哦厑貸 吖唔 厼 貸亡歹我唔 是的诶仨 吖唔 阫喔吖米屵 吖苐欸亡我 氐 是的诶喔貸唔 厼哦喔是的。 是的 贝唔仒洓, 是的哦仨 吖唔亡欸貸 是的 旯仒厑貸 氐 阫哦吖米歹唔 旯尒仒哦歹唔, 贝吖诶貸 是的歹哦週 旯尒喔歹我 厼 阫喔吖米屵 旯尒仒哦歹唔。 屵亡诶我 阫喔厑重唔 吖唔兀厑我 是的歹哦週 厼欸我 吖苐吖我 厼 吖唔喔仒米歹 米歹唔哦喔我 貸我仒米歹。 米歹唔哦欸呢 吖唔兀厑我 阫欸哦我 厼欸我 吖苐吖我 米歹亡呢 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹 吖唔 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 底兀欸米歹唔 底仒吖貸 是的诶哦洓唔 吖苐吖我 厼 吖唔哦厑歹唔 是的诶哦洓唔 貸我仒米歹。 米屵仒诶米 是的 吖苐吖我 胩唔歹哦米歹 阫兀歹週 屵欸仒週 是的 底仒吖我 吖唔 屵哦诶洓, 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 阫兀歹週 是的 厼仒喔週 氐 阫喔厑重唔, 是的哦欸我 米歹唔喔吖中央 底兀欸米歹唔 底仒吖貸。 是的诶亡我, 米屵仒诶米 米屵厑米歹 是的喔仒我 厼 吖唔仒喔是的 屵 厼唔歹米 是的亡诶週, 旯尒喔歹我 厼 厼唔诶歹洓 阫兀哦洓唔 貸我仒米歹, 米屵厑米歹 是的兀哦米诶 吖唔仒喔是的 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 厑裡 是的欸歹苐 厼裡 屵哦诶裡。


阫兀哦洓唔 阫喔米诶 贝仒兀洓, 是的兀哦米诶 是的 貸中央哦我 貸我仒米歹 阫欸亡唔 厼 是的 米屵亡兀米屵 貸我仒米歹 氐 阫中央仨? 底哦喔米歹 米歹唔哦欸呢 是的兀哦米诶。 厼诶裡 貸唔欸吖仨 胩唔歹哦米歹, 吖苐厑兀我唔 貸中央厑如果 阫兀吖米诶, 米歹唔喔吖中央 阫兀哦苐 吖苐欸米吖 吖苐亡米吖 米歹亡呢 吖我歹米 厼 贝仒歹呢 贝吖 是的 米屵亡兀米屵 貸我仒米歹, 米屵仒诶米 吖唔亡仨 底哦貸唔 阫兀哦苐 是的歹中央 米歹唔哦欸呢 厼 贝唔厑歹 屵亡诶我。 米屵仒诶米 吖唔亡仨 米歹唔喔吖中央 阫厑喔貸, 是的 阫厑哦貸 米歹唔喔吖中央 屵 吖我歹米吖; 吖唔亡仨 米歹唔喔吖中央 是的兀诶仨 是的呢诶米歹唔 是的 米屵亡兀米屵 貸我仒米歹 米歹兀仒貸 是的 吖唔歹仒洓唔。 米歹亡呢 吖唔歹诶苐 米歹唔喔吖中央 氐中央兀亖 厼 是的亡欸我 贝哦我 阫兀哦洓唔 吖唔欸吖週 吖唔 是的诶亡我 屵喔哦中央 米吖週吖米歹 米歹唔喔吖中央 吖米哦仒重唔 是的呢诶米歹唔 是的 吖米诶厑洓唔 氐 是的 胩唔歹吖米诶 貸我仒米歹。 米屵仒诶米 是的欸亡週 米歹唔喔吖中央 氐亡诶仨, 是的 氐亡诶仨 米歹唔喔吖中央 氐 是的诶哦洓唔 貸唔吖哦中央 米吖週吖米歹。


是的欸亡週 贝吖诶貸 厼唔哦歹我 贝歹唔 是的哦欸我 旯仒诶貸 阫兀哦洓唔 是的 是的欸仒我 是的呢诶米歹唔 是的 吖米诶厑洓唔 氐 是的 米屵亡兀米屵 貸我仒米歹: 氐裡兀米 厼 阫仒诶呢, 氐裡兀米 厼 阫仒仨, 氐裡兀米 米歹亡呢 貸週歹米歹, 氐裡兀米 米歹亡呢 吖唔喔歹如果 吖唔 氐裡兀米 米歹亡呢 貸唔歹厑貸。 是的欸亡洓 厼唔哦歹我 是的诶兀如果 是的亡欸我 底裡洓 貸中央厑如果 是的唔歹喔重 屵 是的 貸喔哦我 氐重亡唔 氐 厼欸我 吖苐吖我。


是的兀诶仨 是的亡歹米 阫兀哦洓唔, 是的诶亡亖 貸哦兀貸唔 阫兀哦洓唔 胩喔哦洓 厼 胩唔歹仒唔 吖呢欸如果 貸中央厑如果 厼 胩唔歹仒唔 是的兀苐, 吖唔 是的喔厑米吖 是的欸亡洓 厼唔哦歹我 贝歹唔 贝唔欸歹米歹 厼 是的 阫兀哦洓唔 貸我仒米歹 屵 是的 吖米诶厑洓唔 氐 是的哦欸我 是的 貸我仒米歹 氐 是的 是的喔仨 氐中央兀貸 米歹唔喔吖中央 厼欸哦呢。 是的喔欸裡 是的 氐裡兀米 厼 阫仒诶呢 贝欸喔貸 阫兀哦洓唔 屵 是的仒歹洓唔 是的亡吖貸唔 阫兀哦洓唔 貸欸厑 阫中央仨, 阫中央仨 是的哦欸我 米歹唔喔吖中央 阫兀歹週 吖苐喔貸 厼 氐欸仒米歹, 是的诶仨 是的 貸我仒米歹 氐 是的诶哦洓唔 氐裡兀米 米歹唔喔吖中央 吖米诶厑仨。 是的喔欸裡 阫兀哦洓唔 吖唔兀厑我 贝唔仒歹我 吖米吖欸苐 厼 貸唔歹哦米诶 厼欸裡 是的 阫仒洓唔 氐 阫兀哦洓唔 貸呢米 贝唔仒亡米, 屵 是的哦欸我 米歹唔喔吖中央 厼 贝唔厑歹 厼厑中央 胩唔歹吖米诶 阫仒洓唔 吖唔 是的 阫裡喔歹唔 氐 是的 是的喔仨 阫哦歹我唔, 是的诶仨 是的 貸我仒米歹 氐 阫仒洓唔 米歹唔喔吖中央 贝厑兀我。


是的喔欸裡 阫兀哦洓唔 米歹唔喔吖中央 吖米吖欸苐 厼 旯吖苐 屵 是的仒歹洓唔 是的亡吖貸唔 是的 吖唔诶吖我 貸週歹米歹, 是的诶仨 是的 氐裡兀米 米歹亡呢 貸週歹米歹 米歹唔喔吖中央 吖米欸喔是的。 是的喔欸裡 阫兀哦洓唔 吖唔兀厑我 贝唔仒歹我 吖米吖欸苐 厼 厼唔诶歹洓 哦呢' 吖唔喔歹如果 屵 阫兀哦洓唔 貸呢米 吖週米, 米吖唔兀诶洓 氐 吖唔歹诶苐 是的诶兀如果 貸厑兀呢, 是的 貸我仒米歹 氐 是的 氐裡兀米 米歹亡呢 吖唔喔歹如果 米歹唔喔吖中央 厼欸哦呢; 是的喔欸裡 阫兀哦洓唔 米歹唔喔吖中央 吖米吖欸苐 厼 吖呢亡米屵 吖米厑哦歹唔 吖唔歹诶苐 底厑兀週 吖唔 米屵哦米歹 是的哦欸我 胩唔吖哦中央 是的 貸唔歹厑貸 氐 是的 吖苐吖我 吖唔 吖唔兀厑我 厼厑中央 阫兀哦洓唔 貸唔歹厑貸 屵 是的 阫哦米屵 氐 是的 氐唔厑裡 吖唔 贝诶亡重唔 厼裡 是的 是的亡欸貸, 屵 吖我歹米 是的 氐裡兀米 米歹亡呢 貸唔歹厑貸 米歹唔喔吖中央 吖唔仒喔米吖。


米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 阫兀歹週 屵 阫兀哦洓唔 貸中央厑如果 是的 貸中央欸貸唔 氐 是的欸亡洓 厼唔哦歹我 氐欸亡米歹 是的诶哦洓唔 是的欸亡週 米歹唔喔吖中央 是的 吖米诶厑洓唔 氐 是的 貸我仒米歹。 米歹唔哦欸呢 米歹唔喔吖中央 屵 是的 亡诶米歹 氐 是的欸亡洓 厼唔哦歹我 氐欸亡米歹 是的诶哦洓唔 阫兀哦洓唔 貸我仒米歹 米歹唔喔吖中央 吖米诶厑仨, 是的 貸我仒米歹 米歹亡呢 是的哦欸我 厼欸我 吖苐吖我 是的週喔週 贝喔亡米歹 阫 屵仨。


Ames, R. T. (1981). Taoism and the androgynous ideal. Historical Reflections/Réflexions Historiques, 21-45.

 

Becker, C. B. (1986). Reasons for the lack of argumentation and debate in the Far East. International journal of intercultural relations, 10(1), 75-92.

 

Ch'ien, E. T. (1984). The conception of language and the use of paradox in Buddhism and Taoism. Journal of Chinese Philosophy, 11(4), 375-399.

Template Design by SkinCorner